VAN AS viert haar 80ste verjaardag

Dit jaar viert Van As haar 80 jarig bestaan. In deze roerige tijd zeker iets om even bij stil te staan. De derde generatie Van AS is zeer trots dit heugelijke feit te mogen vieren en aan het roer te mogen staan van dit prachtige familiebedrijf met diverse noviteiten.

Opa van As is destijds begonnen met een boekhandel in Oud-Beijerland. Regelmatig kwamen er klanten de winkel binnen die vroegen om geboortekaartjes, briefpapier of visitekaartjes. Aanvankelijk besteedde hij die opdrachten uit. Maar op een goed moment besloot hij zelf een pers te kopen. Zo is het begin van de drukkerij ontstaan.

Om voortdurend onderscheidend te blijven, hebben Johan en Martien van As, de tweede generatie, ervoor gekozen ook andere diensten aan te bieden. Zij hebben niet alleen op extra kwaliteit en service ingezet, maar ook naar interessante nicheproducten in de grafische industrie gezocht.

Zo is al dertig jaar de driemaandskalender een bestseller voor de drukkerij.  Van As is in de jaren tachtig van de vorige eeuw begonnen met dit product en het is nog altijd een van de grote pijlers van het bedrijf.

Begin deze eeuw is Johan van As op zoek gegaan naar nog een andere specialiteit. Hij stuitte op ’static paper’, een Amerikaanse vinding, waarvan Van As nu de licentiehouder in de Benelux is. Dit statisch geladen papier blijft als vanzelf op iedere ondergrond plakken. Van As maakt hier vooral reclamemateriaal voor de retailbranche zoals grote raamstickers, beeldschermstickers en vloerstickers. Het mooie van dit materiaal is dat het geheel veilig is, het blijft zes maanden kleven en laat geen lijmresten of beschadigingen na.

De Van As Groep, waar 55 medewerkers in dienst zijn, bestaat tegenwoordig uit drie productiebedrijven. Naast de drukkerij en de groothandel in Static Paper heeft de directie in 2012 ook signbedrijf Scolor uit Amsterdam overgenomen. Scolor is gespecialiseerd in het printen van groot formaat geveldoeken.

De derde generatie,Leendert, Wouter en Rinske van As, richt zich momenteel vooral op nieuwe ontwikkelingen binnen de grafische industrie. Zoals het bedrukken van diverse kunststoffen,  interactief drukwerk en een eigen ontwikkeling van dubbelzijdige raamstickers in offset.  De taken zijn onderling strak verdeeld. Rinske Haan-van As is accountmanager en verantwoordelijk voor de marketing binnen het bedrijf.  Als technisch directeur houdt Leendert zich vooral bezig met de productie en de machines. Wouter zorgt als directeur voor de financiële en commerciële kant. Hierdoor vullen zij elkaar perfect aan en hebben zij een groot vertrouwen in elkaars kennis en kunde. Op naar de komende 80 jaar!