Static Paper blijkt ideaal medium voor guerilla-acties

Om Digidaantje meer bekendheid te geven ontwikkelde GeldXpert het idee om 's nachts overal het opvallende Digidaantje-logo op te plakken. De keus voor papier was snel gemaakt : Static Paper, de statische papiersoort die Van As Drukwerk in Oud-Beijerland exclusief voor de Benelux levert.

De guerilla-actie maakte deel uit van de introductiecampagne van Digidaantje, een nieuwe dienst van GeldXpert. Onder die noemer biedt de financiele dienstverlener consumenten online toegang tot informatie over hypotheken, sparen, beleggen en pensioenen.

Voordeel van Static Paper is dat het papier in een oogwenk is op te plakken op glad oppervlak; lijm is niet nodig, doordat het papier statisch geladen is. Die lading blijft doorgaans drie tot zes maanden intact. Het papier laat zich net als elke andere papiersoort probleemloos bedrukken. Sinds kort zijn ook kleine oplagen te drukken op Static Paper.

Gewapend met een grote voorraad stickers trok VJ Valerio, bekend van TMF, ‘s nachts door de omgeving om op gladde oppervlakken het logo te bevestigen. Dat kwam hem bijna op een bekeuring te staan van twee ijverige agenten. Toen bleek dat er helemaal geen lijmkwast aan te pas kwam (en Valerio dus ook geen eigendommen beschadigde), kwam hij er zonder kleerscheuren vanaf. Daarmee opent Static Paper ook voor andere ‘wildplakkers’ de weg om legaal reclame te maken voor producten en diensten.

Bekijk het filmpje waar TMF-VJ Valerio Oud-Beijerland onder plakt en wordt staande gehouden door politie !